The New York Times , een van de toonaangevende mediabedrijven in de Verenigde Staten , deelde vandaag belangrijk nieuws voor de mobiele gamingwereld. Het bedrijf, dat vandaag verschillende mobiele games heeft, heeft aangekondigd dat het Wordle heeft gekocht , een van de meest populaire mobiele games van de afgelopen tijd.
In de verklaring van The New York Times wordt niet gedeeld hoeveel Wordle precies heeft gekocht. Voor de prijs werd echter alleen de uitdrukking ‘ lage zevencijferige getallen ‘ gebruikt. De game is rechtstreeks gekocht van de ontwikkelaar van de game, Josh Wardle. Dus de Times stemde ermee in om miljoenen dollars te betalen alleen voor deze game.
Het spel blijft gratis

The New York Times stelt in haar verklaring dat Wordle, dat in oktober werd uitgebracht, dagelijks door miljoenen gebruikers wordt gespeeld. Het bedrijf verklaarde dat de game na de aankoop gratis zal blijven en dat er geen wijzigingen zullen worden aangebracht in de gameplay . De game wordt toegevoegd aan het gameplatform van de New York Times.
De reden waarom The New York Times Wordle aan zijn gamebibliotheek heeft toegevoegd, is om het doel van 10 miljoen abonnees in 2025 te bereiken . Het bedrijf nam onlangs de sportnieuwssite The Athletic over en kreeg er 1,2 miljoen gebruikers mee. Het aantal abonnees van The Times is dankzij de games inmiddels boven de één miljoen uitgekomen.